Met goed werkplekbeheer kan iedereen binnen je organisatie onbezorgd werken. Alle IT systemen worden hierop ingericht. Dit zorgt voor een soepele en efficiënte workflow. Enorm belangrijk! De hardware, software en toegang tot data zorgen dat de organisatie continu blijft draaien.
De tijd van één computer op een vaste locatie ligt ver achter ons. Medewerkers moeten (en willen) werken waar en wanneer ze maar willen. Vanuit huis, kantoor of bij een klant. Overal moet ingelogd kunnen worden om toegang te krijgen tot de IT faciliteiten. Dit vraagt om een goed beheerde digitale werkplek die overal veilig én toegankelijk is.
Werkplekbeheer is eenvoudig gezegd: het beheren en onderhouden van de IT-gerelateerde zaken op een werkplek. Met goed werkplekbeheer wordt alles in het werk gesteld om iemand goed te laten functioneren op zijn of haar werkplek. Dit kan op een kantoor, maar ook op locatie.
Werkplekbeheer vraagt om kennis en tijd. IT systemen veranderen continu waardoor een up-to-date kennis noodzakelijk is om de continuïteit van de bedrijfsprocessen te behouden en te optimaliseren. Kies ervoor om het werkplekbeheer in huis te halen met een IT-er of juist uit te besteden bij een gespecialiseerd IT bedrijf.
Wat het beste bij jouw organisatie past is van verschillende factoren afhankelijk. Zo biedt een IT medewerker korte lijntjes binnen de organisatie. Als u werkplekbeheer uitbesteedt kunt u rekenen op up-to-date kennis. We zetten alle voor- en nadelen, van het uitbesteden en in eigen beheer houden, van werkplekbeheer op een rij.
+ Je hebt alles in eigen beheer.
+ Een medewerker kan intern met zijn vraag terecht bij een ICT medewerker.
+ Een ICT medewerker kan met de medewerker meelopen naar zijn werkplek en ter plaatse een probleem oplossen.
+ Voor grote bedrijven kan intern werkplekbeheer voordeliger zijn.
- Technieken en software veranderen continu waardoor het lastig is om de kennis van een IT-er up-to-date te houden.
- Het kost veel tijd om alle systemen veilig en up-to-date te houden.
- Je bent afhankelijk van één of twee IT-ers. Bij ziekte of verlof blijft het werk liggen en kunnen storingen niet worden verholpen.
+ Het werkplekbeheer wordt volledig voor jou geregeld. Jij en je medewerkers kunnen focus houden op de eigen werkzaamheden.
+ De werkplek is altijd up-to-date, je hebt er geen omkijken naar.
+ De IT partner zorgt ervoor dat alles optimaal werkt: updates worden uitgevoerd en storingen worden voorkomen of snel en adequaat opgelost.
+ Het specialistische supportteam staat voor je klaar om je te helpen met vragen en problemen.
+ 24/7 worden de systemen gemonitord om problemen te voorkomen en mogelijke storingen op voorhand te verhelpen.
+ Een IT partner is dagelijks met werkplekbeheer bezig. Er werken specialisten met up-to-date kennis over de nieuwste mogelijkheden en de laatste certificeringen zijn gegarandeerd.
+ Uitbesteden kan voordeliger zijn dan iemand in dienst nemen. Vooral in kleine en middelgrote organisaties waar een IT-er geen dagtaak heeft.
- De IT partner zit op een andere locatie waardoor het contact (vaak) online is.
- Je geeft het beheer in handen van een externe partij. Dit moet een betrouwbare partner zijn.
Werkplekbeheer is een tijdrovende klus en vraagt om specialistische kennis. IT is een branche die zich razendsnel ontwikkelt waardoor opgedane kennis snel veroudert. Voor een optimale continuïteit van je organisatie is goed werkplekbeheer een noodzaak. Werknemers kunnen onbezorgt werken en alle focus ligt op het voorkomen van datalekken.
Hoe ga jij het werkplekbeheer binnen je organisatie aanpakken? Ga je zelf aan de slag, neem je een IT-er in dienst of besteed je het uit bij een IT partner?
Wij staan voor je klaar om al je vragen over werkplekbeheer te beantwoorden. We denken met je mee en gaan op zoek naar de beste oplossing voor jouw organisatie. Hierbij kun je rekenen op ruim 20 jaar ervaring in IT oplossingen voor de zakelijk markt. Neem vrijblijvend contact met ons op als je alles wilt weten over werkplekbeheer: